Порядок посвідчення аграрної розписки

Відділ з питань нотаріату інформує:

"Порядок посвідчення аграрної розписки"

Аграрна розписка підлягає нотаріальному посвідченню та вважається виданою після реєстрації нотаріусом в державному реєстрі аграрних розписок. Відповідну дію можуть робити нотаріуси, які набули статусу реєстраторів, на сьогодні це більше ніж 240 нотаріусів зі всіх областей країни.
Фермер та кредитор обирають нотаріуса на власний розсуд за спільною згодою, незалежно від місця реєстрації чи знаходження фермера та його майна.
При підготовці до видачі аграрної розписки як фермеру, так і кредитору слід завчасно звернутися до нотаріуса, зокрема для вирішення наступних завдань:
Обом сторонам:
• Узгодити вартість нотаріальних послуг(посвідчення, в разі потреби – індосаменту, закриття, тощо). Вартість посвідчення при видачі аграрної розписки зазвичай складає близько 0,1% від вартості зобов’язання. Оплату послуг здійснює кредитор чи фермер – за згодою сторін (допустимий також варіант 50/50).
• Підготувати список ділянок згідно з шаблоном Реєстру.
Кредитору:
• Повідомити нотаріусу вимоги щодо тексту аграрної розписки, яку кредитор готовий прийняти;
• Повідомити нотаріусу вимоги щодо прийнятних земельних ділянок, майбутній врожай з яких буде переданий в заставу за розпискою. Пам’ятайте: кредитор вирішує придатність земельних ділянок – нотаріус лише перевірить право фермера на володіння/користування ними.
• Переконатися, що в разі потреби нотаріус готовий вчинити виконавчий напис.
Фермеру:
• Завчасно надати нотаріусу для перевірки кадастрові номери чи документи, що підтверджують право володіння/ користування земельними ділянками.
Після реєстрації нотаріусом, відомості про аграрну розписку можна переглянути в публічному доступі реєстру аграрних розписок. Для більш ефективної роботи з інструментом фермеру чи кредитору слід пересвідчитися, що інформація про розписку внесена в реєстр правильно. В разі виявлення помилок, слід звернутися до нотаріуса для внесення необхідних правок.